23 Kasım 2008 Pazar

Günümüzün Peygamberi Eli Stone


Mahkemelerde geçen dizilere Ally McBeal’dan sonra sempati duymaya başladım. Neyseki fazla kendimi kaptırmadım, çünkü piyasada o kadar fazla mahkeme dizisi var ki. Boston Legal, The Practice, Law and Order serisi vs vs. Bu dizilerin içerikleri ağır, ben mahkeme dizisinin light ve komik olanını severim.

Eli Stone, bu yılın favori mahkeme ve hukuk bürosu dizisi. (Belki Ay Işığı dizisi buradan biraz konu aparabilir.) Neyse gelelim konuya, Eli Stone (Johny Lee Miller), Ally McBeal’in erkek versiyonu gibi, belki o yüzden Eli, Ally'ye uysun diye McBeal’e gönderme yapmışlardır. Ally McBeal gibi Eli Stone da halüsinasyonlar görüyor ama kesinlikle kafayı kendisiyle bozmuş nevrotik bir kişilik değil. Tamamen geleneksel, ne istediğini bilen ve geleceğini bu yöne doğru yönlendiren bir insan.

Gelgelelim Eli Stone, George Michael halüsinasyonları görmeye başlıyor. Gördüğü yetmezmiş gibi o halüsinasyonlara katılıp dans ediyor, şarkı söylüyor.( Karakterin rezil olduğu yerlerde ben utanmaya başlıyorum, nedense hep utanırım böyle rezil olma anlarında izlerken. Sanki ben rezil oluyormuşum gibi hissederim)

“Bu bir pipo değildir” gibi elbette ki bu halüsinasyonlar sadece halüsinasyon değil. Gördüğü şeyler gelecekte olacak şeyler. Bir nevi vahiy alıyor George Michael Tanrısından. (1. sezon bölüm adlarının her biri George Michael şarkısı:) Bu görüntülerden kurtulmak için gittiği akupunktur doktoru, tanrıtanımaz Eli Stone’un günümüzün peygamberi olduğuna inanıyor ve olaylar gelişiyor.

Eli Stone, dozunda komedi, dozunda duruşma ve dozunda müzikal kalitesi ile salı akşamlarının ABC tatlısı. Ha evet, bu dizinin en güzel yanlarından biri de halüsinasyonların bazen müzikal olarak gelmesi. Oyuncuların dans ve şarkı söyleme performansları inanılmaz. Hele ki Victor Garber’ın dans performansı izlemeye değer.



3 yorum:

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

"Karakterin rezil olduğu yerlerde ben utanmaya başlıyorum, nedense hep utanırım böyle rezil olma anlarında izlerken. Sanki ben rezil oluyormuşum gibi hissederim" ben de ben de demek istiyorum.:)))

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Bunun nedeni nedir acaba? Neden utanırız ki izlerken? Bazı zamanlarda kazağımı kafama kadar çekip yokolasım geliyor :)

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

bence o duruma düşebilecek potansiyeli kendimizde görüyor olmamız olabilir nedeni:)))