5 Ocak 2009 Pazartesi

Damages

Dikkat! Az biraz spoiler içerir :)

Hiçbir dizinin sezonunu bitirdikten sonra bu kadar etkilenmemiştim. Damages’ın 1. sezonunu izledikten sonra bir hafta kendime gelemedim. İnsanlara güvenmemeye başladım ve bana kazık atacaklar diye paranoyalara girdim.

Dizinin temposu müthiş, her bölüm sonu öyle bitiyor ki devam bölümünü de izlemek istiyorsunuz. 13 bölümü 2 gecede bitirdim o yüzden. Kurgusu, konusu, oyuncuları tek kelime ile harika! Abartıyorum gibi gelebilir ama drama dizi Top 10’umda Lost’un yerini alarak 1 numaraya geçti köftehor :)

Bu dizide kimse kimseye güvenmiyor, herkes bir bok karıştırıyor zaten. B planını bırakın, insanların C ve D planları bile ceplerinde hazır. Soluk soluğa geçiyor her bölüm.

Dizinin konusunu da kısaca anlatmak gerekirse The Devil Wears Prada’nın daha kanlı, daha dişli ve daha acımasızı diyebilirim. Zalim patron rolünde Meryl Streep yerine Glenn Close var ve canlandırdığı Patty Hewes dizi literatürüne geçer. Öyle bir bir avukat ki insanın ödünü patlatır entrikalarından. Öyle mükemmel bir oyuncu ki Glenn Close, dağlara taşlara destanı yazılır. Hele sezon finaline doğru bir ağlama sahnesi var kumsalda, tüylerim diken diken oldu izlerken, korktum, ürperdim. 32 Emmy ve 45 Golden Globe attım ekrana doğru oturduğum yerden.

Devil Wears Prada’da eziyet edilen Anne Hathaway yerine de Hukuk Fakültesinden yeni mezun çaylak avukat rolünde Rose Byrne var. O da rolünün hakkını veriyor fazlasıyla. Oyunun kurallarını acı çeke çeke öğreniyor.

2. sezonu 7 Ocak’ta başlıyor, muhtemelen o da 13 bölüm sürer. Hazır box seti de çıkmışken bu diziyi izleyin, titreyin ve kendinize gelin diyorum başka bir şey demiyorum : )

8 yorum:

Popüler Yorum dedi ki...

aynı fikirdeyim dizi hakkında, hatta blogumda başlayacak yeni bölümü heyecanla beklediğimi yazdım. dizi sektörü öyle iyi bir yerde ki Amerika'da, ancak Damages başka bir olay yani. Zeki ve izleyiciyi de ciddiye alan bir yapım. başlasa da Patty Hewes'u yine izlesek:)

yeni bölüm trailer'ına da bir bak mutlaka...

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Popüler Yorum,

Dizinin başlayacağı haberini senden gördüm de hemen yazayım başlamadan dedim:)

Yeni sezon trailer'ı müthiş ya:)

Adsız dedi ki...

Kopyacısın sen beee :P

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Nayırrr! Değilim :)

DanceOfEternity dedi ki...

Damages'ı hayatımıza sokan insan olarak sana teşekkürü borç biliyorum. Karakterler, kurgu ve oyuncuların yanı sıra jenerik ve tanıtım afişleri de muhteşem bence. Arada sırada rüyalarıma girip beni korkutabiliyor, ayrıca birinci sezonun muhteşem karakteri Frobisher'ı çok sevdiğimiz bir büyüğümüzle özdeşleştiriyoruz mütemadiyen, ama olsun. :-)

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

DanceOfEternity,

Beni mahçup ediyorsunuz kuzum :) Benim de arada Glenn Close'un kumsalda ağladığı sahne aklıma geliyor da tüylerim diken diken oluyor:)

O özdeşleştirdiğiniz büyüğünüz kim? Ben tanıyor muyum?

DanceOfEternity dedi ki...

Hahhah tanıyorsun tabii ama buradan ifşa etmek istemiyorum. Tahmin etmeye çalış istersen. Bulamazsan söylerim. :-) Ama tipi olsun, yaşam tarzı olsun, oldukça ipucu veriyor, tahmin etmek zor değil.

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Valla tahmin ediyorum ama o mu bilmiyorum :) Benzerliği belki de ben göremiyorum :) Daha detaylıo bilgi için mail adresime pliiiiizzz :)