10 Ocak 2009 Cumartesi

Tara Birleşik Devletleri

Orjinal hikâyesi Steven Spielberg’a ait olan “The United States of Tara” Showtime kanalının yeni 13 bölümlük komedi dizisi. Juno’nun senaryosunu yazmış olan Diablo Cody hikâyeyi geliştirerek dizinin yapımcılığına imza atmış. Kendisinden mükemmel komik ve alayci diyaloglar bekliyorum Juno’yu referans alarak. Başrolde de Toni Collette var. Kendisini çok beğenirim, her rolün altından başarıyla kalkabilmiştir.

“Bir kişi, bir çok kişilik” sloganı ile dizi 18 Ocak’ta başlayacak. Dizinin konusu “dissosiyatif kimlik bozuklugu” (dissociative identity disorder) olan ev hanımı Tara’nın hayatı etrafında şekillenecek. Evet, tahmin ettiğiniz doğru! Toni Collette, Tara dahil 3 kişiyi daha canlandıracak ve 4 karakterle omuzlarına çok büyük bir yük alacak. Diğer 3 karakter T, Alice ve Buck.

Fotoğraflara bakarak yorum yapacak olursam, Tara’nın karakterlerin en normali olacağını görebiliriz. T, avam ve çılgın biriyken, Alice de Desperate Housewives’taki Bree karakteri gibi dağınklığı sevmeyen, titiz ve kuralları olan kadın olacak. Buck hakkında kesin yorumlar yapamıyorum, çünkü dissosiyatif kimlik bozukluğunu bilmediğim gibi, bu hastalığı olanlar karşı cinsten biri gibi davranıp davranmadığını da bilmiyorum. Yani fotoğrafa bakacak olursak Buck erkek (orduya hizmet etmiş bir asker) de olabilir, kadın (maskülen bir lezbiyen) da olabilir.

Toni Collette’in işi çok zor. Günümüzde oyuncular tek karakteri layığıyla oynayamazken, Toni, 4 karakteri birden canlandıracak. Belki de oyunculuk çıtasını yükselterek yeni bir devrim de yaratabilir. Tamam, zamanında Meryl Streep “Angels in America”da yine bir çok yan karakteri canlandırdı ama başrolde olan bu kadar çok karakterin olduğu diziyi ilk defa görüyorum.

Dediğim gibi Toni Collette, dizi oyuncularının performans çıtasını yükseltmiş oldu. Belki de meslektaşları ondan nefret edecek ama herkes çıkacak şaheseri merakla bekliyor olacak.

3 yorum:

Popüler Yorum dedi ki...

dizi günlükleri,

bloglar arasında "haber atlatma" başarısı göstermişsin. her şeyden haberim oluyor derdim, ilk kez okuyorum bunu.

Juno'da "Şeytan Cody"nin başarısını ve Oscar'ı zaten en büyük favoriyken kucaklamasını izlemiştik. Bir başarı hikayesiydi hatta hayatı. Onun zeki esprileri de eklenince bu nefis çıkış noktasıyla harika bir dizi izleyebiliriz.

Toni Colette de ne kadar doğru bir isim bu proje için. Merakla bekliyorum gerçekten...

Çok sevdim bu "yeni" yazını..

Adsız dedi ki...

Toni, çok çirkin beeea! Lan, sanki dönme gibi... Yani eşşşşek yüküyle bunlar para da kazanıyorlar bir neşter mi değdirttiremiyor suratına be ya! Azizim, kınıyorum bu kadını. Neyse, dizi yayından kalkarsa ya da ne bileyim sezon arası marası olursa, "kop Toni kop derhal" diyorum ve de ekliyorum "marş marş bir doktora"... Anacım, valla babam bundan daha güzel heee... Aslında, düşündüm de bana ne yaaa, çirkin kalsın da benim değerim ortaya çıksın yaaaa :) Aslında, kızım aman oğlum var ya güzellik de başa bela yaaaa :) Çirkin şansı derler, al işte çirkin şansı karı 4 rolde oynuyor... Güzel olursan da al işte, nazar değdiren değdirene :)) Çok kadın programı gibi oldu be güzelim bu yorumum :) hadi bebeğim öptüm seni :)) Üfff, manik falan oldum galiba yaaa son günlerde :P

dizi günlükleri / Bilir Kişi Raporu dedi ki...

Popüler Yorum,

Teşekkürler yorumun için. Cody'ye bayılmıştım Juno'da, bakalım bu dizinin de harikalar yaratmasına parmağı değecek mi. Toni Collette'i zaten ayrı tutuyorum ve çok başarılı buluyorum. Little Miss Sunshine, In Her Shoes, The Hours ve Muriel's Wedding filmlerinde oyunculuğuna bayılmıştım.


Başkan,

Sana katılmıyorum. Bazı insanlar vardır,kendi kuralları, kişilikleri vardır. Barbra Streisand mesela, kandında hiç mi para yok, var tabii. Ama kadın kendisiyle barışık ve kendini o şekilde güzel buluyor ve yıllardır burun ameliyatı olmadı.
Tonı'ye de gelince, bence yüzünün ve güzelliğinin kendi karizması var. Güzel bence :)